Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie, ook bekend als SEO wat staat voor search engine optimization. Staat voor het verbeteren en optimaliseren van een website om beter vindbaar te worden in zoekmachines zoals Google. Hierdoor zal jouw website hoger gaan ranken in de organische zoekresultaten van Google.

Met zoekmachine optimalisatie leg je de focus op een aantal zoekwoorden die belangrijk zijn voor jouw website. Het kiezen van deze zoekwoorden is extreem belangrijk voor het resultaat van de campagne, omdat hierdoor uiteindelijk meer relevant zoekverkeer op jouw website gaat komen.

De optimalisaties die je verricht om deze resultaten te behalen bestaan zowel uit on-page seo (content en techniek) als off-page (autoriteit) punten. Wil je meer informatie over zoekmachine optimalisatie of wil je weten hoe jou website op dit moment scoort in Google? Vraag dan gerust een vrijblijvende website scan aan!

Wat is het verschil tussen SEO en SEA?

Zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO genoemd zijn alle organische zoekresultaten. Zoals je op de afbeelding kunt zien heb je bovenaan de betaalde zoekresultaten (SEA) en daaronder de organische zoekresultaten (SEO).

Als je gebruik maakt van zoekmachine adverteren (SEA) sta je dus meteen helemaal bovenaan de zoekresultaten. Het nadeel hiervan is dat zodra je deze uitzet je meteen weg bent uit de zoekresultaten.

Als je gebruik maakt van zoekmachine optimalisatie (SEO) sta je niet meteen bovenaan de zoekresultaten zodra je hiermee start. Dit komt doordat dit een langdurig proces is waarmee je pas naar een paar maanden resultaat zal gaan zien. Het voordeel hiervan is dat het uiteindelijk veel duurzamer is dan zoekmachine adverteren omdat je deze positie ook niet zomaar meer kwijt zal raken.

Zoekresultaten Voorbeeld | TLM Solutions

Vrijblijvende website scan

Wil jij ook hoger in Google komen met jouw website? Vraag dan gerust een vrijblijvende website scan aan en laat mij jou verder helpen naar betere posities!

Hoe ga ik te werk?

Bij zoekmachine optimalisatie zijn er vijf punten belangrijk om een hogere positie in Google te kunnen scoren. Deze vijf punten bestaan uit het bepalen van een strategie, het optimaliseren van de techniek, content, linkprofiel en conversiemogelijkheden.

Zodra er herhalend aan deze vijf optimalisatie punten word gewerkt zal jouw website hoger in de zoekresultaten van Google komen te staan. Hieronder vind je meer informatie over deze vijf optimalisatie punten.

Onderzoek Widget | TLM Solutions

Strategie

Om succesvol aan de slag te kunnen gaan met zoekmachine optimalisatie is het essentieel om de juiste strategie te bepalen. Dit is belangrijk om gericht te kunnen werken en te weten op welke zoekwoorden je de focus wilt leggen. Daarnaast helpt een goede online marketing strategie ook bij het efficient verbeteren de website. Dit kan zowel te maken hebben met de techniek als de content als de linkbuilding. Als je al deze punten samenbundelt in een strategie kun je gericht naar een doel toe werken.

Techniek

Zodra de strategie is bepaald, weten we wat er aan de technische SEO kan worden verbeterd. Een goede techniek is belangrijk omdat dit de basis is van een succesvolle zoekmachine optimalisatie campagne. Bij een goede techniek is het belangrijk dat alle functionaliteiten van de website goed werken en de website gebruiksvriendelijk is. Bij een technische optimalisatie word er onderanderen gekeken naar mobiel vriendelijkheid, snelheid en of de website helemaal up-to-date is.

Content

Zodra de techniek van de website helemaal goed staat is het tijd om de content te gaan optimaliseren. De content betreft alle informatie op een website die je met de bezoekers deelt. Hierbij kun je denken aan teksten en afbeeldingen. Door deze goed te optimaliseren en af te stemmen op de zoekwoorden die voor jouw belangrijk zijn, zorg je ervoor dat niet alleen de bezoekers maar ook Google jou website goed kunnen lezen. Het is hierbij belangrijk dat de teksten door middel van SEO copywriting geoptimaliseerd worden.

Linkprofiel

Naast content is het ook belangrijk om constant te blijven werken aan het linkprofiel van de website. Linkbuilding is namelijk samen met techniek en content een van de belangrijkste punten binnen zoekmachine optimalisatie. Wat je met linkbuilding wilt bereiken is dat Google jouw domein steeds meer waarden en autoriteit gaat toekennen. Dit bereik je door externe websites naar jouw website te laten linken. Doormiddel van linkbuilding koop je verwijzingen bij websites die al wel een sterke autoriteit hebben binnen Google en daarmee jouw website dus een boost geven.

Wat is het doel van zoekmachine optimalisatie?

Het doel van zoekmachine optimalisatie is om jouw website beter vindbaar te maken in de organische zoekresultaten. Met dit doel komt meestal mee dat er meer online verkopen moeten worden gerealiseerd, of dat er meer online leads moeten binnenkomen.

Om deze doelen te kunnen bereiken is het dus belangrijk om je website te optimaliseren op basis van techniek, content en linkprofiel.

Wat zijn de voordelen van zoekmachine optimalisatie?

Het voordeel van zoekmachine optimalisatie is dat dit voor de langere termijn heel duurzaam is. Zodra je eenmaal hoger in Google staat zak je niet ineens weer weg. Een ander voordeel is dat doordat je de focus op relevante zoektermen hebt, de relevantie van je bezoekers ook maximaal is.

Het gevolg hiervan is dat je betere kwaliteit leads en verkopen binnen zal krijgen dan in de betaalde zoekresultaten.

Vrijblijvende website scan

Wil jij ook hoger in Google komen met jouw website? Vraag dan gerust een vrijblijvende website scan aan en laat mij jou verder helpen naar betere posities!

Wat kost zoekmachine optimalisatie?

Het is lastig om te zeggen hoeveel zoekmachine optimalisatie precies gaat kosten, zonder te weten wat jouw website nodig heeft om hoger in Google te komen. Zo moet er worden gekeken naar de huidige staat van de website, op welke zoekwoorden je de focus wilt leggen en wat de concurrenten doen. Afhankelijk daarvan ga ik aan de slag om een strategie te maken die volledig afgestemd is op jouw website.

Hieronder heb ik alvast een aantal pakketten samengesteld vanuit waar ik verder werk. Deze pakketen heb ik met zorg samengesteld om het voor jou makkelijk en overzichtelijk te kunnen houden.

De kosten voor deze pakketten kunnen hoog lijken en afschrikken, echter bevatten deze pakketten ook linkbuilding inkoop en een content budget. Dit zijn kosten die ik maak om ervoor te zorgen dat jouw campagne zo goed mogelijk loopt. Belangrijk om te weten, als je aan de slag gaat met zoekmachine optimalisatie. Dat dit een langdurig proces is, je zult hier dan ook pas naar 3 tot 6 maanden echt resultaat mee gaan zien.

Eenvoudige

EUR 450
  • Maandelijks
  • Exclusief BTW
  • €100,- linkbuilding inkoop
  • €50,- content budget
  • 240 min optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • Concurrentieonderzoek
  • Website audit
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Bezoekers inzichten (Google Analytics)

Professionele

EUR 600
  • Maandelijks
  • Exclusief BTW
  • €200,- linkbuilding inkoop
  • €100,- content budget
  • 240 min optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • Concurrentieonderzoek
  • Website audit
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Bezoekers inzichten (Google Analytics)
Populair

Uitgebreide

EUR 900
  • Maandelijks
  • Exclusief BTW
  • €300,- linkbuilding inkoop
  • €150,- content budget
  • 360 min optimalisatie
  • Maandelijkse rapportage
  • Concurrentieonderzoek
  • Website audit
  • Zoekwoordenonderzoek
  • Bezoekers inzichten (Google Analytics)

Vrijblijvende website scan

Wil jij ook hoger in Google komen met jouw website? Vraag dan gerust een vrijblijvende website scan aan en laat mij jou verder helpen naar betere posities!

Lokale SEO zoekmachine optimalisatie

Voor sommige bedrijven is het belangrijk om lokaal vindbaar te zijn in het algoritme van Google. Zo wil je bijvoorbeeld als kapper alleen in en rondom je woonplaats gevonden worden. Terwijl bijvoorbeeld een webshop landelijk gevonden wilt worden in zoekmachines als Google.

Door gebruik te maken van Google Mijn Bedrijf zorg je ervoor dat jouw bedrijf beter zichtbaar is binnen de lokale zoekopdrachten. Een Google Mijn Bedrijfs profiel is eenvoudig aan te maken en kost niets.

Waarom is een goed zoekwoorden onderzoek belangrijk?

Om een succesvolle online marketing campagne te kunnen runnen is het belangrijk om te weten op welke zoekwoorden je beter gevonden wilt worden. Door een zoekwoorden onderzoek vooraf uit te voeren kun je goed bepalen welke zoekwoorden voor jou belangrijk zijn.

Zodra je een overzicht hebt van de zoekwoorden waarop je de focus wilt leggen kun je beginnen met het optimaliseren van de content op de website.

Wat Zeggen klanten

Wil jij meer informatie over zoekmachine optimalisatie?

Wil jij graag meer informatie of vrijblijvend advies over wat zoekmachine optimalisatie voor jouw website kan betekenen? Neem dan gerust contact met mij op en ik help je verder!